måndag 16 augusti 2010

Ännu en vecka som gått med rekordfart!!! I torsdags var jag på ett av Ulricehamns ålderdomshem, där jag träffade volontärsamordnaren och en av de stadigare volontärerna. På torsdagarna har man bingo för vårdtagarna, med trisslottpriser och fika. Jag tog litet film, en del ljud, och pratade med volontären. Av hänsyn till vårdtagarnas ålder, tog jag inget på dem. Det var mycket trevligt, men inte jätteproduktivt för filmen, direkt. men jag kan nog använda litet. Vad jag kämpar med just nu, är att visa litet känslor. Dessutom på något positivt! Jag filmar mig själv, och tycker mig vara överväldigande och sprallig, men när jag ser klippen, inser jag att filmen inte är en spegel, utan ett filter. Det känns som om det hade varit enklare att visa något negativt. MEN JAG SKA INTE GE MIG!! (ops! där kom versalerna fram igen!)
Idag har jag återigen suttit och klippt ihop en film. Det är ju fruktansvärt kul att klippa och klistra, och det börjar kännas som att måla med bilder. Men när man är "mitt uppi" är det svårt att bedöma resultatet. Det är lätt att känna sig nöjd med något man lyckats med tekniskt, fast det egentligen är "helt dött".
Jag ska åka och hämta barnen och ta vägen om mataffären, så får jag se vad jag ska göra med min senaste skapelse ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar